Skip to main content
Til toppen
Nye traktordekk fra Nokian Tyres

I fjor kom spesialdekket Nokian Ground King, som er utviklet for å møte landbruksentreprenørens behov for et dekk som kan brukes både på vei og på jordet. Foto: Nokian Tyres.

Nye traktordekk fra Nokian Tyres

Nokian Tractor King ble lansert i fjor og er et helt nytt dekk med revolusjonerende mønster og konstruksjon. Nå kommer nyheten Nokian Ground King, som er et dekk beregnet på skogbruk og tøff anleggskjøring.

Tekst: Lars Ovlien | Foto: Nokian Tyres

Nokian Tractor King har et revolusjonerende mønster med dobbel ribber som gir rundt 50 prosent bedre grep under kjøring i terrenget og på våte og sleipe underlag. Dekket er bygd opp med en helt ny stammekonstruksjon med Aramid-fibere i sideveggen og stålbeskyttelse under mønsteret, alt for å gi best mulig kutt og punkteringsmotstand og dermed problemfri kjøring time etter time. Egenskaper som god kjørekomfort, lavt støynivå, forhåndsmerket for pigging, beregnet for bruk med kjettinger og en godkjennelse på topphastighet 65 km/t gjør dekket godt egnet for den moderne bonden som bruker traktoren både på jordet, i skogen og som entreprenør.

I fjor kom spesialdekket Nokian Ground King, som er utviklet for å møte landbruksentreprenørens behov for et dekk som kan brukes både på vei og på jordet. Dekket har fått en ny revolusjonerende «Hybrid lug», en kombinasjon av mønsteret til et vanlig landbruksdekk og Nokian TRI 2. Dette skal gi traktorføreren et dekk med egenskapene fra Nokian TRI 2 ved kjøring mellom forskjellige oppdrag og kunder samt egenskaper som god trekkevne og grep kombinert med god bæreevne og lavt marktrykk på jordet.

Nokian TRI-dekk-familien er utvidet med flere dimensjoner for møte nye traktormodeller og den økende bruken av teleskoplastere i norsk landbruk. Sammen med de allerede anerkjente egenskaper som TRI-dekk gir deg utmerket slitestyrke, grep og komfort ved bruk av traktoren på veikjøring, anleggskjøring og transport. Konstruksjonen gir høyere retningsstabilitet og gjør at du kan kjøre med høyere lufttrykk.

Les også: Derfor bør du velge TRI-dekk
 

Lenker
Min side