Med en selvgående fullfôrsblander kan man tjene inn opptil 50% av tiden det ville tatt å gjøre samme jobben med en slept fullfôrsvogn. Også drivstoffsinnsparingen kan være betydelig ved en selvgående maskin. Derfor har SILOKING produsert SelfLine 4.0 serien.
For gårder med 500 kyr eller mer er System 500+ 2519 en god allrounder for både miksing, utfôring og transport på vei. Brukere av selvgående fullfôrblandere er alle enige om at man trenger en maskin som er både rask på veien og som klarer jobben selv i trange gårdsrom. Dette er en maskin som er rask og utrolig enkel å kjøre.
Med en høyde på under tre meter, og en lastearm som kan laste fôr fra 5.3 meter, har System 500+ 2519 både imponerende lang rekkevidde og god fremkommelighet. Fremkommeligheten er også god på ujevnt terreng og asfalt grunnet firehjulsdrift.
Ikke bare er SelfLine en maskin som holder driftskostnadene nede. Den er også en robust maskin, designet for å vare lenge. Gjennom SILOKING sin egne teknologi SILONOX er luker og innmater forsterket med en slitesterk legering i rustfritt stål.
Den ytelseskraftige innmateren er to meter bred og utrustet med 42 kniver belagt i wolframkarbid, og like mange skuffer. På denne måten sørger SelfLine 4.0 for å ha høy effektivitet på lasting uten at det går på bekostning av kvaliteten på fôret. Fôret transporteres raskt og uten tilbakestrømming da transportkanalen nesten er plassert symmetrisk på maskinen.
De tre forskjellige enhetene (Drivverk, lasting og blander) er alle hydraulisk drevet for økt produktivitet og effektivitet og krever bare vedlikehold hver tusende time.
70% av all vekt, inkludert lasten, legger seg på maskinens fremre aksling. Dette skaper bedre trekkraft og høy stabilitet uavhengig av om tanken er full eller ikke. Maskinen er komfortable å kjøre, selv på dårlige veier.
Det innovative 3-punkts karosseriet på SelfLine 4.0 gjør den utrolig lett å håndtere og rask. den firkantede rammen er vridningsfri og garanterer lang levetid samt nøyaktig veiing. Ved spesielt smale fôrbrett kan fôret tømmes på begge sider samtidig uten at man kjører over fôrstrengen.