Skip to main content
Til toppen

Blogg for Fendt 700 Gen7 roadshow

Jørgen Skjelin, produktsjef Fendt og John Henrik Stadtler, salgsansvarlig Fendt Norge drar på Norgesturne for å ta turen innom de fleste Eiksenterne i Norge. De vil også ha en stopp i Stavanger under Agrovisjon, der Fendt 728 Gen7 er påmeldt som Årets Nyhet.

Turen foregår i bobil, og det kan trygt sies at vi på hovekontoret er spente på om Jørgen og John Henrik er like gode venner etter 45 dager på veien!

Dette er deres reisedagbok.

Reisedagbok

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 1

Da har vi endelig begynt vår Fendt 700 Gen7 roadshow! Jørgen Skjelin, Produktsjef Fendt og John Henrik Stadtler, Salgsansvarlig Fendt Norge, har satt seg i bobilen og kjørt ca 2000 km til Eiksenteret Målselv i Bardufoss for å presentere nyheten Fendt 700 Vario Gen7 serien. I ca 45 dager vil vi være på turné og besøke de fleste Eiksenterne i Norge. Vi vil også ha en stopp i Stavanger under Agrovisjon, der Fendt 728 Gen7 er påmeldt som Årets Nyhet.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 2

Gutta på tur aldri sur. I går kveld reiste vi fra Bardufoss til Sortland og vi kan vel innrømme at vi ikke er blitt helt proffe bobilturister enda. Vi har funnet ut at vi må lage en pre flight take off check list. Pkt 1 Lukke skapdører, pkt 2 lukke tak luker. Men litt positivt å melde. Etter ca 2000 km har vi funnet en sports knapp som sørger for en mye mer aktiv kjørestil og raske girskift.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 3

Da har vi kommet til Bodø og hvilket fint Eiksenter som møter oss! Vi rigger oss raskt til og Peter Larsen med salgsteamet Sverre Høyvaag og Jack Espen Karlsen ønsker kundene velkommen med en nydelig lapskaus. Hvilken lapskaus som var best i Målselv eller Bodø, får vi ta på tomanns hånd.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 4

Topp natt! John Henrik oppdaget at han har overnattet direkte under innflygningen til Bodø…. Bobilen ble sjekket hos Kjøretøyspesialisten og resultatet var nedslående. Styringsenheten for girskift er gått i stykker (en kjent feil i Fiat Dukato verden). Ventetid 10 måneder eller mer. Så da blir det leiebil og tur til Mosjøen for å plukke opp Jørgen.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 5

Intermesso: Da har vi fått ut en ny bobil og vi er klare til å fortsette turneen. Endelig er vi sammen igjen. Kjerring og unger er vel og bra det, men guttetur med traktor kan ikke noe slå ….

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 6

Vi våkner opp friske og uthvilte på Eiksenteret i Ørsta sitt fantastiske anlegg. Daglig leder Erling Ulvestad og Fendt salgsspesialist Knut Inge Haugen tar oss imot med god stemning og varm kaffe.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev dag 7

Det er viktig å holde arbeidsfolket med god mat! Avokado toast, en kulinarisk smaksopplevelse, ble fortært på rekordtid før en ny dag starter.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 8

Da har vi kommet til Agrovisjon og Stavanger. Vårt 3dje medlem i Fendt teamet, Even Enger, kom med fly og endelig er vi fulltallige.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 9

Vi forlater Eiksenteret Klepp, med dyktige kollegaer i leder Vidar Haukali, selgere Yngve Garborg og Ragnvald Bjelland, samt resten av teamet i sør/vest. Nå er det på tide å plukke opp min tyske sjef, Georg Herbig.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 10

Vi har en fin dag i Haugesund. Daglig Leder Frode Lundervold har sammen med selgerne Håkon Bjørke, Stian Berge og Arve Frantsen, ryddet senteret så det fremsto fra sin beste side. Senteret i Haugesund er jo et av de fineste senterne i vår bransje.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 11

Da er vi kommet oss over fjellet og er på Østlandet, nærmere bestemt Vinstra. Vi har fått med oss to traktorspesialister, Nero og Milo. Dette er høyintelligente Jack Russel dyr, som vet hva en god traktor er.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 12

Da har vi kommet til Eiksenteret Furnes og starter dagen med en kraftfrokost. Lapskaus står på menyen. To traktorspesialister har allerede fått sin frokost, men hadde klart en porsjon lapskaus også.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 13

Vi ankommer Gjøvik i fornuftig tid og Jørgen er skikkelig heldig i kveld. I kveld skal han få besøke et møblert hjem, vi er nemlig invitert på middag til mine foreldre.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 14

Natt i egen seng... I morgen er det Eiksenteret Kløfta. Selv om det er et privilegium og glede å våkne opp ved siden av Jørgen, skal man ikke undervurdere det å våkne opp med det motsatte kjønn. Her er det selvfølgelig mange teorier og man bør jo foreta en dyp analyse - noe jeg ikke har tid til.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 15

Frisk og rask ankommer jeg alene Hønefoss. Jørgen ankommer i egen bil. Slik har det blitt... Neida, ingen fare, vi er ved godt mot.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 16

Kong vinter kom på besøk i Sarpsborg, men det stopper ikke to bobilentusiaster. Vi har fylt opp med gass og har en god temperatur i vogna.

Fendt 700 Gen7 roadshow: Reisebrev 17

Siste stopp på touren er Eiksenteret Stokke. Her møter vi Fendt selgerspesialistene Lars Sletten, Svein Roar Bøen og Ole Kristian Farmen.