Massey Ferguson introduserer MF 9S
– det nye, pålitelige flaggskipet
Flaggskipmodellen i Massey Fergusons nye æra med driftssikre, brukervennlige og tilkoblede maskiner kombinerer kraft og allsidighet – og den er skreddersydd etter bøndenes behov.
Massey Ferguson har lang erfaring med landbruk og gårdsdrift, og all deres kunnskap er lagt i å utvikle MF 9S med den nyeste innovasjonen og ekspertisen.
MF 9S har en omfattende standardspesifikasjon og avansert teknologi, og den setter nye standarder med den unike Protect-U-designen som gir overlegen komfort. Den har også kraft, automatisering og kontroll i toppklasse for større gårder, proffbrukere og entreprenører.
Sterk, allsidig ytelse
MF 9S-serien tilbyr effekt fra 285 hk til 425 hk. Sammen med Massey Fergusons unike Protect-U-design er alle modellene utstyrt med et forbedret motordesign og oppdatert Dyna-VT-transmisjon for å forbedre ytelsene og produktiviteten.
Traktorene kommer med MF Guide og MF Connect telemetri som standard og utstyrt for Smart Farming, mens komfort og betjening er ytterligere forbedret med de nye alternativene MF AutoTurn, AutoHeadland og ISOBUS redskapsstyring.
Enkel Stage V motorkraft
Kraften til alle MF 9S-modellene leveres fra den velprøvde 6-sylindrede, 8,4-liters AGCO Power-motoren. Engine Power Management (EPM) øker dreiemomentet opp til 1750 Nm og genererer opptil 30 hk ekstra kraft ved kjørehastigheter over 15 km/t for kraftuttaks- og hydraulikkarbeid på alle modeller (unntatt MF 9S.425).
Motoren overholder Stage V utslippsforskriftene ved å bruke en forenklet versjon av det anerkjente All-In-One-systemet, som ikke lenger bruker en EGR-ventil. I stedet bruker den et nytt, enkelt turboladesystem, med én avansert turbo. Sammen øker disse oppdateringene driftssikkerheten og reduserer vedlikeholdskostnadene. Dette konseptet er perfekt integrert under førerhuset, kombinert med lavt panser opprettholdes klassens beste sikt til høyre foran.
Romslig førerhus med komfort, ergonomi og tilkobling
Det stille førerhuset har god sikt til alle kanter, og dette forsterkes ytterligere med ny pakke med kameraer og kraftige LED-lys. Alle spaker og betjeningsorganger ligger intuitivt for hånden, og det nye armleneg gir best-in-class kontroll. Informasjonen er godt synlig på det nye, digitale MF vDisplay-instrumentpanelet og Datatroic 5-terminalen.
Beskytt jord og kutt drivstofforbruket
Alle MF 9S-traktorer kommer med muligheten for Massey Fergusons nye Central Tire Inflation System (CTIS). Kontrollert gjennom Datatronic 5- eller Fieldstar 5-terminaler, justerer den raskt trykket for å redusere jordpakking og oppnå optimal trekkraft.
Ved å bruke en 2-syl. kompressor på 650 l/min tar det bare fire minutter å øke trykket i et typisk dekkoppsett med VF 710/75R42 + VF 620/75R30 dekk fra 0,8 bar til 1,6 bar.
CTIS har vist seg å redusere drivstofforbruket med 10 % til 15 %, samt redusere jordpakkingen ved å legge til rette for et opptil 150 % større dekkavtrykk. Samtidig kan systemet øke trekkraften og redusere unødvendig dekkslitasje.
Automatisering gjør arbeidet enklere
Med MF 9S introduserer Massey Ferguson også nye nivåer av automatisering. MF AutoTurn er et alternativ for MF Guide, og styrer traktoren automatisk inn på neste kjørespor. Med AutoHeadland kan to vendeteigsekvenser også startes og stoppes automatisk, i henhold til traktorens GPS-posisjon.
Med Trimble GPS-mottaker som leverer presisjon på under submeter som standard, forbedrer dette ikke bare repeterbar nøyaktighet, men avlaster også traktorføreren for repeterende oppgaver. Denne helautomatiske pakken øker produktiviteten og nøyaktigheten, reduserer jordpakking på vendeteigen samt reduserer drivstofforbruket samtidig som førertretthet reduseres.
|
MF 9S.285 |
MF 9S.310 |
MF 9S.340 |
MF 9S.370 |
MF 9S.400 |
MF 9S.425 |
Motor |
6-sylindret, 8.4 liter AGCO Power |
|||||
Utslippskontroll |
Stage V med integrert All-in-One – DOC / SC / SCR – uten EGR |
|||||
Maks. effekt |
285 hk |
310 hk |
340 hk |
370 hk |
400 hk |
425 hk |
Maks. EPM-effekt |
315 hk |
340 hk |
370 hk |
400 hk |
420 hk |
– |
Maks. dreiemoment ved 1500 o/min uten EPM |
1 250 Nm |
1350 Nm |
1450 Nm |
1600 Nm |
1650 Nm |
1750 Nm |
Maks. dreiemoment ved 1500 o/min med EPM |
1 400 Nm |
1500 Nm |
1600 Nm |
1700 Nm |
1750 Nm |
– |
Tankkapasiteter |
Drivstoff: 660 liter / AdBlue: 68 liter |
|||||
Transmisjon |
Dyna-VT – kontinuerlig variable transmisjon |
|||||
Spesifikasjon |
Exclusive |